tanítványság

tanítványság

A Róma levél 9-11 fejezetének üzenete

A tanítás a Róma levél rövid öszefoglalása különös tekintettel a 9-11. fejezetekre. Mi Pál üzenetének a fő mondanivalója? A nem hívő zsidók megváltásban játszott történelmi szerepére koncentrál a jelenben, vagy az összes nem hívő ember ontológiai (lételméleti) helyzetére minden időkben?

Kiválasztva az örök életre - Csel 13:48

„De hogyan leszek megváltva?” Sokszor felmerülő kérdés olyan beszélgetések alatt, ahol érdeklődő nem hívőkkel találkozunk. Bizonyára mindenkinek volt már olyan élménye, ahol nyitottsággal találkozott a bizonyságtételre, és értelmes kérdésekkel szembesült. Nem ez az általános, de nem is lehetetlen.

Nem ti választottatok engem

Folytatjuk sorozatunkat a bibliai kiválasztás témájában. Egy izgalmas állításához érkeztünk, ahol Jesua arra utal, hogy ő választott és nem azok, akikhez szólt. Kire vonatkozik ez? Mennyiben általános? Mennyiben speciális? Mennyiben szól örök életre? Mennyiben a szolgálatra?

Örökölni a királyságot?

Pál a hívőknek Galáciában azt tanította, ha testben járnak, ez a jellemzőjük, nem öröklik Isten királyságát.

 

Tanításunkban arra tettünk kísérletet, hogy több igehelyet figyelembe véve bizonyítsuk, a kifejezés - örökölni Isten országát - a jutalmakra vonatkozik és nem az üdvösségre. Ez nagyobb témánk részét is képezi a Messiás ítélőszékével kapcsolatosan.

Kik szégyenülnek meg? Kik azok, akik nem örökölnek?

Folytatjuk sorozatunkat a hívő jutalmazásáról két nagyon izgalmas témakörben. Először megvizsgáljuk, mit ért János az alatt, hogy meg ne szégyenüljünk az ő eljövetelekor. 1 János 2:28:

„És most, fiacskáim, maradjatok ő benne; hogy mikor megjelenik, bizodalmunk legyen, és meg ne szégyenüljünk előtte az ő eljövetelekor.”

János apostol is megszégyenülhet? Akár mások miatt?

A következő kérdés Isten királyságának az öröklésével foglalkozik. Központi igeversünk gyakran vált ki nagy vihart hívők körében. Gal. 5:19-21:

Mi a kegyelmi élet?

Összefoglaló tanításunkban megvizsgáljuk mind egyéni, mind közösségi szempontból azokat az akadályokat, amelyek képesek meghiúsítani azt az életet, amit Isten szán nekünk. Az ő kegyelme az újjászületésünk és teljes megszentelődésünk, növekedésünk egyetlen megfelelő forrása és helyes motivációja. Isten szándéka szerint a hívő örömét leli a szabadságban, amit a Messiásba mint Megváltóba vetett hit által kapott meg. A szabadságunkat azonban nem a magunk szolgálatába kell állítanunk, hanem szabadok vagyunk arra, hogy szolgáljunk Istennek illetve másoknak.

Találkozások Isten kegyelmével - 1. rész

Mivel a megváltás kegyelemből történik és hit által lehet elfogadni, kulcskérdés minden ember számára, hogy felismeri-e és elfogadja Isten legnagyszerűbb igazságát, amit a Messiásban adott nekünk. Nemcsak a világ gondolkodása, hanem a vallás gondolkodása és mindennapi gyakorlata is legtöbbször szembemegy a kegyelem üzenetével. Ugyanakkor a világban is képes néha megjelenni a kegyelem és a feltétel nélküli szeretet, pl. egy jó házasságban a szülő-gyerek kapcsolatban vagy akár jó barátok között is. Az ember még romlott állapotában is képes ezt megtenni (Máté 7:11).

A tanítványság ára - 3. rész

A megváltás ingyenes ajándék, a bensőséges tanítványság viszont nagyon drága. A megváltás elsősorban Isten akaratát az ár kifizetésében és a megbékélésben mutatja, a tanítványság viszont magába foglalja Isten teljes akaratát. A megváltás feltétele a „hit” a tanítványságé "benne maradni", "engedelmeskedni", "szeretni", "megtagadni magunkat", "felvenni a keresztünket", "követni", "elveszíteni az életünket". A megváltás egy új születés, a tanítványság egy életen át tartó növekedés.

Péter a tanítványság mintája - 2. rész

Nagyszerű dolog a tanítványság. De meg kell értenünk, hogy hit nélkül lehetetlen Istennek tetszeni. A hit nélküli tanítvány legjobb esetben is csak saját vagy mások rendszerének mozgalmára lesz, és dolgozik az üdvösségéért: megszolgálja, bizonyítja, próbálja megtartani, fél hogy elveszíti, vagy éppen, hogy meg sem szerezte. A rettegés élete velejárója lesz, mert nem veszi észre, hogy kizárólag saját (teológiai) rendszerének emberi törvényei stresszelik. Egyre szigorúbb törvényeket állít fel, leginkább másoknak, de sokszor saját magának is. Még jobban nekifeszül, még inkább akar.