A jó gyümölcsök egyértelműen bizonyítják, hogy valaki újjászületett? Bizonyos igehelyekből úgy tűnik igen. Hiszen a jó fa jó gyümölcsöt terem. De mennyit? És mindig? Vagy léteznek olyan időszakok, amikor egy hívő hosszú ideig akár gyümölcstelen? Vagy ezzel azt bizonyítja, hogy valójában sosem volt hívő? Ha valóságos az újjászületés, akkor garantáltak a gyümölcsök?
február 2017
Kedves Barátunk!
Szeretettel várunk szombaton, február 18-án 18 órakor kezdődő Jelenések könyve tanulmányunkra (Hollán E. u 46).
Folytatjuk a gyülekezet eszkatológiája témát. Első alkalommal részletesen foglalkoztunk a küszöbön álló eljövetel kérdésével illetve az elragadtatás kulcsigéi alapján megismerkedtünk az esemény lépéseivel. A mostani alkalmon megtárgyaljuk az időzítés kérdését, összevetjük az elragadtatást a második eljövetellel, foglalkozunk a tan kialakulásának kérdésével és más álláspontokkal is. Várjuk a nehéz és a könnyű kérdéseket is :)
A múlt alkalommal említett könyv az 1948-as háborúról magyarul: Ó Jeruzsálem írta: La Pierre and Collins. A könyvből film is készült.
Előre jelezzük, hogy március 18-án a bibliatanulmány elmarad, mivel a terem foglalt lesz.
Salom, Iván és Rita
A Tórában számos előképet találhatunk, amelyek segítették a Messiás személyének azonosítását. József története, akinek sokat kellett szenvednie a saját testvérei kezétől, több ponton is elképesztő módon illusztrálja a Messiás személyét. A rabbik úgy tanítottak az érkező Messiásról, hogy lesz egy szenvedő Messiás, a József fia, aki meghal a nép bűneiért, és lesz majd egy győztes Messiás, a Dávid fia, aki uralkodni fog. Jól látták a próféciák kettősségét a Messiás eljöveteleivel kapcsolatban, de nem tudták mindezt egy személyben harmonizálni.
Földi szolgálata során Jesua többször is utalt rá, hogy a héber Írások róla tesznek bizonyságot. Bár mindig hangsúlyozzuk, hogy az Újszövetség könyveinek információit nem lehet visszaolvasni a Tórába, és elvárni a korabeli olvasótól, hogy rendelkezzék a mi megértésünkkel, de ez nem jelenti azt, hogy a héber Írások olvasójának vagy hallgatójának ne lett volna várakozása a Messiással kapcsolatosan. Maguk az evangéliumok is bizonyságot tesznek erről, hogy Jesua érkezése előtt a római elnyomás alatt a zsidók várakozása a Messiásra igen erős volt:
A gyülekezet áldott reménysége a Messiás bármelyik pillanatban lehetséges eljövetele. Ez a hit és bizakodás három dolgot tartalmaz:
1. Senki nem tudja az idejét, de bármikor jöhet, vagyis lehetséges, hogy ma jön.
2. A jövetele minden jel nélküli, nincs előzetes bejelentés és váratlan.
3. Nincs olyan prófétai esemény, amely szükségszerűen megtörténik az eljövetel előtt.